Select Menu

MGMG735Global Food Business Trade and Retail Marketing Management
การจัดการตลาดการค้าปลีกและพาณิชย์ธุรกิจอาหารระดับโลก
BELONG TOFaculty of Management,
CREDIT3 (3-0-6)
COURSE STATUS:OPEN  OTHER INFORMATION
SELECT Academic Year (A.D.): 3 / 2022 

 Thai Program
MM- THAI - PARTTIME
SECTIONDateTIMEROOMBUILDINGSTUDYSEAT(Total-Taken-Left )category  
  00 Wed18:00-21:00Room804CMMUC770W  
Instructor: Asst.Prof.Dr.Boonying Kongarchapatara
Final Exam:
Course Description
แนวการศึกษาและการจัดการกลยุทธ์การตลาดพาณิชย์สำหรับธุรกิจอาหารและเกษตรในบริบทระดับโลก จุดขายของกลุ่มผลิตภัณฑ์ การสร้างงานตลาดสัมพันธ์กับฝ่ายการตลาดและร้านค้า พัฒนาเครื่องมือและสื่อในการส่งเสริมการตลาด การวิจัยและวิเคราะห์หมวดหมู่สินค้า การทำการตลาด ณ จุดขาย การทำงานร่วมกับทีมขายเพื่อพัฒนากลยุทธ์การขายผลิตภัณฑ์ การจัดทำแผนงานการบริหาร
ลูกค้าในแผนกิจกรรมส่วนประสมทางการตลาด แนวการศึกษา และการจัดการกลยุทธ์การตลาดค้าปลีกสำหรับธุรกิจอาหารและเกษตรในบริบทระดับโลก การตลาดสำหรับการค้าปลีกและกลยุทธ์การขายปลีก การบริหารร้านค้าแบบมีหน้าร้านและไม่มีหน้าร้าน การวิเคราะห์ตลาดการค้าปลีก การวิเคราะห์พฤติกรรมของผู้ซื้อ การบริหารหมวดหมู่สินค้า การจัดแผนผังร้านค้าและการสร้างภาพทัศน์ร้านค้า การตลาดทางตรง และการขายตรง
Approaches and strategy management for trade marketing in food and agricultural businesses in global contexts, The key selling points of the product portfolio, build trade relationship with marketing and store, develop promotional tools, promotion materials, category research and analysis, carry out Point-of-Sale, working with sales
teams to develop product sales strategies, incorporating on marketing-mixed activities, Approaches and strategy management for retail marketing in food and agricultural businesses in global contexts, Retail marketing and retail strategies, management of store and non-store retailing, retail analysis, shopper behavior analysis, category management, managing store layout and store visibility, direct marketing, direct Selling
REMARK
STUDY  C = Lec  L = Lab  R = Con  S = Self  T = Tut
category  B = Basic  E = Elective in MM  F = Free elective  M = General in MM  W = Major course  X = N/A