Select Menu

MGMG508Strategic Marketing Management
การจัดการการตลาดเชิงกลยุทธ์
BELONG TOFaculty of Management,
CREDIT3 (3-0-6)
COURSE STATUS:OPEN  OTHER INFORMATION
SELECT Academic Year (A.D.): 1 / 2022 

 International Program
MM- ENG
SECTIONDateTIMEROOMBUILDINGSTUDYSEAT(Total-Taken-Left )category  
  01 Wed18:00-21:00N/AN/AC30255W  
Instructor: Assoc.Prof.Dr.Randall M.Shannon
Final Exam:
 Thai Program
MM- THAI - FULLTIME
SECTIONDateTIMEROOMBUILDINGSTUDYSEAT(Total-Taken-Left )category  
  11 Sat13:30-16:30N/AN/AC28280W  
Instructor: Asst.Prof.Dr.Phallapa Petison
Final Exam:
MM- THAI - PARTTIME
SECTIONDateTIMEROOMBUILDINGSTUDYSEAT(Total-Taken-Left )category  
  01 Mon18:00-21:00N/AN/AC30246W  
Instructor: Asst.Prof.Dr.Burim Otakanon
Final Exam:
  02 Tue18:00-21:00N/AN/AC30237W  
Instructor: Asst.Prof.Dr.Burim Otakanon
Final Exam:
  03 Wed18:00-21:00N/AN/AC30273W  
Instructor: Asst.Prof.Dr.Burim Otakanon
Final Exam:
Course Description
การตลาดในองค์กรและสังคม การสร้างความพึงพอใจให้กับลูกค้า การบริหารกระบวนการทางการตลาด และการวางแผนการตลาด ระบบข้อมูลข่าวสารและการวิจัยทางการตลาด การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางการตลาด การวิเคราะห์ตลาดผู้บริโภคและพฤติกรรมผู้ซื้อ การวิเคราะห์ตลาดธุรกิจและพฤติกรรม การวิเคราะห์อุตสาหกรรมและคู่แข่ง การวัดและการประมาณการอุปสงค์ของตลาด การแบ่งตลาดออกเป็นส่วนๆ และการเลือกตลาดเป้าหมาย การสร้างความแตกต่างและการวางตำแหน่งทางการตลาด การพัฒนา ทดสอบ และการออกแบบผลิตภัณฑ์ใหม่ กลยุทธ์การบริหารวงจรชีวิตผลิตภัณฑ์
การออกแบบกลยุทธ์ทางการตลาดสำหรับผู้นำ ผู้ท้าทาย ผู้ตามและผู้ชำนาญเฉพาะส่วน การออกแบบกลยุทธ์สำหรับตลาดระดับสากล การบริหารสายผลิตภัณฑ์ ตราสินค้าและการบรรจุ การบริหารธุรกิจการให้บริการ การเลือกและการบริหารช่องทางการตลาด การบริหารผู้ค้าปลีก ค้าส่ง และระบบการกระจายสินค้า การออกแบบการติดต่อสื่อสารและการประชาสัมพันธ์ การออกแบบตลาดทางตรงและการสร้างสัมพันธ์กับชุมชน การบริหารงานขาย การประเมินผลและการควบคุมผลการดำเนินงานทางการตลาด
Marketing, building customer satisfaction, marketing process and marketing planning, marketing information system and marketing research, scanning the marketing environment, analyzing consumer markets and buyer behavior, analyzing business market and business buyer behavior, analyzing industry and competition, demand measurement, market segmentation and selecting target market, differentiate, positioning, developing, testing and offering new product, the product life cycle,
designing market-leader strategies, market- challenger strategies, market- follower strategies and market- nicher strategies, designing global market offering, managing product line, brands and packaging. managing services, channel management, managing retailing, wholesaling and market logistic, managing integrated marketing communications, design direct marketing and public relation, managing sales force, evaluation and control
REMARK
STUDY  C = Lec  L = Lab  R = Con  S = Self  T = Tut
category  B = Basic  E = Elective in MM  F = Free elective  M = General in MM  W = Major course  X = N/A




  
สกอ. | กยศ. | ศมส. | Runahead | Vision Net Co.Ltd. | 
Powered by Vision Net, 1995 - 2011   Contact Staff : cmWebmaster@diamond.mahidol.ac.th