|
Select Menu
|
|
MGMG508 | Strategic Marketing Management |
| การจัดการการตลาดเชิงกลยุทธ์ |
| BELONG TO | Faculty of Management, |
| CREDIT | 3 (3-0-6) |
| COURSE STATUS: | OPEN OTHER INFORMATION | | |
|

| | | | | 01 | | Sun | 13:30-16:30 | Room501 | CMMU | C | 30 | 22 | 8 | W | | | | | | Instructor: | Assoc.Prof.Dr.Randall M.Shannon | | | | Final Exam: | |  | | 02 | | Wed | 18:00-21:00 | Room504 | CMMU | C | 30 | 10 | 20 | W | | | | | | Instructor: | Assoc.Prof.Dr.Randall M.Shannon | | | | Final Exam: | |  | | 71 | | Thu | 18:00-21:00 | N/A | N/A | C | 19 | 16 | 3 | W | | | | | | Instructor: | Assoc.Prof. Dr.Khanyapuss Punjaisri | | | | Final Exam: | | | | | REMARK: | (Online Program) |  | | | | | | 01 | | Mon | 18:00-21:00 | Room601 | CMMU | C | 30 | 23 | 7 | W | | | | | | Instructor: | Asst.Prof.Dr.Burim Otakanon | | | | Final Exam: | |  | | 02 | | Thu | 18:00-21:00 | Room601 | CMMU | C | 37 | 28 | 9 | W | | | | | | Instructor: | Asst.Prof.Dr.Phallapa Petison | | | | Final Exam: | |  | | 03 | | Tue | 18:00-21:00 | Room601 | CMMU | C | 37 | 37 | 0 | W | | | | | | Instructor: | Asst.Prof.Dr.Burim Otakanon | | | | Final Exam: | |  | | 04 | | Wed | 18:00-21:00 | Room601 | CMMU | C | 30 | 30 | 0 | W | | | | | | Instructor: | Asst.Prof.Dr.Burim Otakanon | | | | Final Exam: | |  |
| Course Description การตลาดในองค์กรและสังคม การสร้างความพึงพอใจให้กับลูกค้า การบริหารกระบวนการทางการตลาด และการวางแผนการตลาด ระบบข้อมูลข่าวสารและการวิจัยทางการตลาด การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางการตลาด การวิเคราะห์ตลาดผู้บริโภคและพฤติกรรมผู้ซื้อ การวิเคราะห์ตลาดธุรกิจและพฤติกรรม การวิเคราะห์อุตสาหกรรมและคู่แข่ง การวัดและการประมาณการอุปสงค์ของตลาด การแบ่งตลาดออกเป็นส่วนๆ และการเลือกตลาดเป้าหมาย การสร้างความแตกต่างและการวางตำแหน่งทางการตลาด การพัฒนา ทดสอบ และการออกแบบผลิตภัณฑ์ใหม่ กลยุทธ์การบริหารวงจรชีวิตผลิตภัณฑ์ การออกแบบกลยุทธ์ทางการตลาดสำหรับผู้นำ ผู้ท้าทาย ผู้ตามและผู้ชำนาญเฉพาะส่วน การออกแบบกลยุทธ์สำหรับตลาดระดับสากล การบริหารสายผลิตภัณฑ์ ตราสินค้าและการบรรจุ การบริหารธุรกิจการให้บริการ การเลือกและการบริหารช่องทางการตลาด การบริหารผู้ค้าปลีก ค้าส่ง และระบบการกระจายสินค้า การออกแบบการติดต่อสื่อสารและการประชาสัมพันธ์ การออกแบบตลาดทางตรงและการสร้างสัมพันธ์กับชุมชน การบริหารงานขาย การประเมินผลและการควบคุมผลการดำเนินงานทางการตลาด Marketing, building customer satisfaction, marketing process and marketing planning, marketing information system and marketing research, scanning the marketing environment, analyzing consumer markets and buyer behavior, analyzing business market and business buyer behavior, analyzing industry and competition, demand measurement, market segmentation and selecting target market, differentiate, positioning, developing, testing and offering new product, the product life cycle, designing market-leader strategies, market- challenger strategies, market- follower strategies and market- nicher strategies, designing global market offering, managing product line, brands and packaging. managing services, channel management, managing retailing, wholesaling and market logistic, managing integrated marketing communications, design direct marketing and public relation, managing sales force, evaluation and control REMARK STUDY C = Lec L = Lab R = Con S = Self T = Tut category B = Basic E = Elective in MM F = Free elective M = General in MM W = Major course X = N/A |
| |
|
|
 
|
|