Select Menu

MGMG723New Product and Platform Development
การพัฒนาผลิตภัณฑ์และรูปแบบธุรกิจใหม่
BELONG TOFaculty of Management,
CREDIT3 (3-0-6)
COURSE STATUS:OPEN  OTHER INFORMATION
SELECT Academic Year (A.D.): 3 / 2022 

 Thai Program
MM- THAI - PARTTIME
SECTIONDateTIMEROOMBUILDINGSTUDYSEAT(Total-Taken-Left )category  
  01 Tue18:00-21:00Room903CMMUC27270W  
Instructor: Assoc.Prof. Dr.Chanin Yoopetch
Final Exam:
  02 Sat09:00-12:00Room505CMMUC24204W  
Instructor: Assoc.Prof. Dr.Chanin Yoopetch
Final Exam:
Course Description
การบริหารจัดการและเทคนิคการวิเคราะห์เพื่อการออกแบบและบริหารจัดการสินค้าบริการใหม่ๆ การวิเคราะห์ตลาด การพัฒนาแนวคิดและรูปแบบในการเข้าสู่ตลาด การปรับแนวคิดและรูปแบบตามความต้องการของลูกค้า การเลือกแนวคิดเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์และรูปแบบธุรกิจ และการพัฒนาส่วนประสมทางการตลาดสำหรับสินค้าบริการหรือรูปแบบธุรกิจใหม่ๆ วิธีการทดสอบตลาดและวิธีการบริหารวงจรผลิตภัณฑ์

Essential management and analytical techniques in designing and managing new products and services; entry market analysis, concept and platform development for entering to the market; concept and platform adjustment to customer need and desire; product and platform selecting; marketing mix development for new product, concept and platform testing, and life cycle management

REMARK
STUDY  C = Lec  L = Lab  R = Con  S = Self  T = Tut
category  B = Basic  E = Elective in MM  F = Free elective  M = General in MM  W = Major course  X = N/A