|
Select Menu
|
|
MGMG730 | Strategic Decision Making & Consulting Research |
| การตัดสินใจเชิงกลยุทธ์ และการวิจัยด้านให้คำปรึกษา |
| BELONG TO | Faculty of Management, |
| CREDIT | 3 (3-0-6) |
| COURSE STATUS: | OPEN OTHER INFORMATION | | |
|
 THIS COURSE IS NOT OPEN Semester1 / 2023 OR Data is in progress. | Course Description กรอบแนวคิดของการตัดสินใจที่มีประสิทธิภาพ ทฤษฎีและแนวคิดให้คำปรึกษาและการวิจัย การใช้หลักวิทยาศาสตร์ในการตัดสินใจเชิงกลยุทธ์ การกำหนดปัญหา การสร้างโมเดล กลไกการเก็บข้อมูลทางธุรกิจเพื่อประโยชน์ที่ดีที่สุดขององค์กร เทคนิคและเครื่องมือที่จำเป็นในการวิเคราะห์ข้อมูล เครื่องมือที่จำเป็นเพื่อการให้คำปรึกษาวิจัย การศึกษาที่เกี่ยวข้องเพื่อการตัดสินใจให้มีประสิทธิภาพ ผลกระทบของปัจจัยทางจิตวิทยาที่มีผลต่อการตัดสินใจทางธุรกิจ
Frameworks for effective management decision-making. Theory and concepts for consulting and research. Utilizing management science for strategic decision making. Problem definition, model development, mechanism for business data collection to achieve optimal benefits of organizations. Techniques and tools of data analysis. Tools for consulting research, related study for effective decision making. Impacts of psychological factors affecting business decision
REMARK STUDY C = Lec L = Lab R = Con S = Self T = Tut category B = Basic E = Elective in MM F = Free elective M = General in MM W = Major course X = N/A |
| |
|
|
 
|
|