Select Menu

MGMG716Business Creativity and Design Thinking
การคิดออกแบบและสร้างสรรค์เชิงธุรกิจ
BELONG TOFaculty of Management,
CREDIT3 (3-0-6)
COURSE STATUS:OPEN  OTHER INFORMATION
SELECT Academic Year (A.D.): 3 / 2023 

THIS COURSE IS NOT OPEN Semester3 / 2023
OR Data is in progress.
Course Description
แนวการศึกษา วิธีการ และการประยุกต์ การสร้างสรรค์เพื่อก่อให้เกิดแนวความคิดธุรกิจ, กระบวนการกระจายแนวความคิดที่หลากหลาย, แหล่งข้อมูลเพื่อการสร้างสรรค์ แนวการศึกษา วิธีการ และการประยุกต์ สำหรับกระบวนคิดเชิงออกแบบ, กระบวนการกลั่นกรองเพื่อความคิดที่เหมาะสม การแนะนำพื้นฐานกระบวนการคิดเชิงนวัตกรรม
การสร้างความเข้าใจลูกค้าอย่างลึกซึ้งและการออกแบบที่มีผู้ใช้และลูกค้าเป็นศูนย์กลางสำคัญ การระบุพื้นที่ของโอกาสทางธุรกิจ การระบุขอบเขตลักษณะของปัญหา การสร้างแนวคิด การรวบรวมชุดแนวความคิด การปรับใช้ชุดแนวคิด และการเชื่อมโยงจากชุดแนวความคิดไปสู่กลยุทธ์ธุรกิจ กลยุทธ์การจัดการนวัตกรรม และตัวแบบธุรกิจ
Approach, method, and implementation for creativity to generate ideas, divergence process, convergence process, data sources of creativity, Approach, method, and implementation for design thinking, convergence process, introduction to innovative thinking process, human-centered design & achieving deep customers’
understandability, Identifying business opportunity areas, Identifying and framing problem scopes, idea generation, concept development, concept implementation, and linkage from the concept to business strategy, innovation management and business model
REMARK
STUDY  C = Lec  L = Lab  R = Con  S = Self  T = Tut
category  B = Basic  E = Elective in MM  F = Free elective  M = General in MM  W = Major course  X = N/A