Select Menu

MGMG765Digital Marketing for Healthcare Business
การตลาดดิจิทัลสำหรับธุรกิจการดูแลสุขภาพ
BELONG TOFaculty of Management,
CREDIT3 (3-0-6)
COURSE STATUS:OPEN  OTHER INFORMATION
SELECT Academic Year (A.D.): 3 / 2021 

THIS COURSE IS NOT OPEN Semester3 / 2021
OR Data is in progress.
Course Description
แนวโน้มและความสำคัญของการตลาดดิจิทัลในธุรกิจสุขภาพ การวางแผนจัดการและการดำเนินการเพื่อให้การตลาดดิจิทัลประสบความสำเร็จ กิจกรรมสร้างแบรนด์โดยใช้เครื่องมือการตลาดดิจิทัลรูปแบบต่างๆ อาทิ เครื่องมือค้นหาทางการตลาด การโฆษณาผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ การตลาดผ่านจดหมายอิเล็คทรอนิคส์และสื่อสังคมออนไลน์และมือถือ การวิเคราะห์ข้อมูลประสิทธิภาพ การใช้เครื่องมือการตลาดดิจิทัล

Trends and significance of digital marketing for health business; management planning and operation for the successful digital marketing; activities branding using digital marketing tools such as marketing search engine, electronic advertising, electronic mail marketing, and social media to promote sale; capability data analysis and measurement of digital marketing effieciency.

REMARK
STUDY  C = Lec  L = Lab  R = Con  S = Self  T = Tut
category  B = Basic  E = Elective in MM  F = Free elective  M = General in MM  W = Major course  X = N/A