|
Thai Program | |||||||||||||
MM- THAI - PARTTIME | |||||||||||||
SECTION | Date | TIME | ROOM | BUILDING | STUDY | SEAT(Total-Taken-Left ) | category | ||||||
01 | Tue | 18:00-21:00 | Room604 | CMMU | C | 31 | 28 | 3 | W | ||||
Instructor: | Assoc.Prof. Dr.Prattana Punnakitikashem | ||||||||||||
Final Exam: | |||||||||||||
![]() | |||||||||||||
99 | Wed | 13:30-16:30 | Room601 | CMMU | C | 31 | 30 | 1 | W | ||||
Instructor: | Dr.Krisakorn Sukavejworakit Asst.Prof.Dr.Thanaphol Virasa | ||||||||||||
Final Exam: | |||||||||||||
REMARK: | (MAP-C Only) | ||||||||||||
![]() |
Course Description พื้นฐานการจัดการดำเนินงานสำหรับการจัดการธุรกิจ การสร้างคุณค่าสู่ลูกค้าผ่านการจัดการดำเนินงาน การดำเนินงานและความได้เปรียบในการแข่งขัน กลยุทธ์ในการดำเนินงาน การพัฒนาทักษะตัดสินใจในการดำเนินงาน แนวคิด วิธีการ และการลงมือปฏิบัติในการส่งมอบบริการที่มีคุณภาพดีสำหรับลูกค้า การจัดการคุณภาพโดยรวม ห้วงยามแห่งความจริง พิมพ์เขียวการบริการ การทำแผนที่กระบวนการ การส่งมอบบริการที่มีประสิทธิภาพให้กับลูกค้า การปรับปรุงกระบวนการในองค์กร การจัดการกำลังการผลิต รูปแบบแถวคอยที่เหมาะสมที่สุด การประยุกต์แนวคิดแบบลีน การบริหารห่วงโซ่อุปทานเชิงกลยุทธ์ Foundations of operations management to business management. Value creation to customers through operations management. Operation and competitive advantage. Operation strategy. Development in decision making skill for operations. Concepts, methods and implementation of quality service delivery for customers. TQM. Moments of truth. Service blueprint. Process mapping. Efficient service delivery for customers. Process improvement in organizations. Managing capacity. Optimizing queues. Applying lean concepts. Strategic supply chain management REMARK STUDY C = Lec L = Lab R = Con S = Self T = Tut category B = Basic E = Elective in MM F = Free elective M = General in MM W = Major course X = N/A |
|
  ![]() |