MGMG719Operation Management and Business Value Creation
การจัดการดำเนินงานและการสร้างคุณค่าทางธุรกิจ
BELONG TOFaculty of Management,
CREDIT3 (3-0-6)
COURSE STATUS:OPEN  OTHER INFORMATION
SELECT Academic Year (A.D.): 1 / 2022 

 Thai Program
MM- THAI - PARTTIME
SECTIONDateTIMEROOMBUILDINGSTUDYSEAT(Total-Taken-Left )category  
  01 Thu18:00-21:00N/AN/AC23230W  
Instructor: Assoc.Prof. Dr.Prattana Punnakitikashem
Final Exam:
Course Description
พื้นฐานการจัดการดำเนินงานสำหรับการจัดการธุรกิจ การสร้างคุณค่าสู่ลูกค้าผ่านการจัดการดำเนินงาน การดำเนินงานและความได้เปรียบในการแข่งขัน กลยุทธ์ในการดำเนินงาน การพัฒนาทักษะตัดสินใจในการดำเนินงาน แนวคิด วิธีการ และการลงมือปฏิบัติในการส่งมอบบริการที่มีคุณภาพดีสำหรับลูกค้า การจัดการคุณภาพโดยรวม ห้วงยามแห่งความจริง พิมพ์เขียวการบริการ
การทำแผนที่กระบวนการ การส่งมอบบริการที่มีประสิทธิภาพให้กับลูกค้า การปรับปรุงกระบวนการในองค์กร การจัดการกำลังการผลิต รูปแบบแถวคอยที่เหมาะสมที่สุด การประยุกต์แนวคิดแบบลีน การบริหารห่วงโซ่อุปทานเชิงกลยุทธ์
Foundations of operations management to business management. Value creation to customers through operations management. Operation and competitive advantage. Operation strategy. Development in decision making skill for operations. Concepts, methods and implementation of quality service delivery for customers.
TQM. Moments of truth. Service blueprint. Process mapping. Efficient service delivery for customers. Process improvement in organizations. Managing capacity. Optimizing queues. Applying lean concepts. Strategic supply chain management
REMARK
STUDY  C = Lec  L = Lab  R = Con  S = Self  T = Tut
category  B = Basic  E = Elective in MM  F = Free elective  M = General in MM  W = Major course  X = N/A